Portal

Blogg Topplista

måndag 12 december 2011

För och nackdelar.

I kwällah är det träff på waynes. Kajsa och Johan ska diskutera och förklara ett och annat. Drar med mej älsklingen så jag får 100% klarhet i allt som sägs. Det där lät ju ungefär som att jag inte skulle förstå vad dom sa om jag inte hade med mej älsklingen. Men tanken var mer att om man är två som fått samma info kan man alltid bolla det mellan varann mer sen när man kommer hem. Det kan ju trotts allt leda till lite extra pling i kassan.

Hittade en blogg där en kille hade skrivit vad han ansåg är nackdelarna med att bo i en storstad som tex stockholm. Såhär skrev han:

Jag skulle aldrig orka med att bo i en storstad, det räcker med den själsliga stress jag redan känner. När man dessutom haft en barndom nära den rogivande naturen med sina stigar, kojor och gömställen är det en stor omställning att plötsligt bo i Stockholm. Att ha vant sig vid frisk luft och porlande vatten är för mig mer värt än stressade människor som försöker springa över mig i jakten på vad de vill uppnå. Troligtvis en hjärtattack innan de fyllt 40.
Bilden man får av Stockholm, och för den delen, många andra stprstäder också, är följande.
  • Enligt landstingets miljöhälsorapport för 2009, dör stockholmare i förtid på grund av luftföroreningar.
  • Var femte person störs av trafikbuller.
  • Det stora pajaskonventet ligger i Stockholm, även kallat Rosenbad.
  • Högre kriminalitet.
  • Stressigt tempo.
  • Löjligt höga priser på lägenheter.
  • Man hittar aldrig parkeringsplats.
  • Anonymare sjukvård med större risk för felbehandlingar som följd.
  • En enorm kapitalism och egocentrering.
Visst är det så att vissa trivs bättre i mindre städer medans andra trivs med storstadslivet.
Finns för och nackdelar med det mesta.
Själv kan jag inte låta bli att njuta av storstadslivet eftersom jag trivs med ett högt tempo där det händer mer grejer. Kan bli galen när folk framför mej går sakta och mest är ivägen. Men 26 år är jag, och bor fortfarande kvar i Umeå där jag har mina vänner och min familj som jag älskar. Njuter av livet här men vad som händer senare är inte förutspått :)
I like stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar