Portal

Blogg Topplista

söndag 30 december 2012

Svart flece

Har ni nångång haft ett plagg i eran garderob som ni alltid gillat men som
nu är borta för länge sen?
Det har jag.
Massor av gånger.
Och jag tänker ofta tillbaka på sånna plagg.
Varför försvann den? När hade jag den sist? Osv...
Speciellt ett plagg som jag lääänge funderat över vart det tog vägen.
Min långa svarta flecetröja som jag alltid kunde ha över ett linne under
tex en jacka för att inte frysa eller bara ha inne för att jag också tyckte om
den.
Sen dess har jag försökt hitta en likande...
En lång svart tajt flecetröja med dragkedja och stor krage som går att vika.
Varm och skön och i mysigt matrial som dessutom är rätt snyggt,
det mina vänner hittar man inte ofta.
Har förklarat den för pappas kära fru Carina som nu råkar vara bäst på att
sy och tror i inte att jag får tyget av henne i julklapp?
Joo hon ska nu sy en sån som jag så länge önskat!!
Jag åker dit någon kväll som modell så hon får mäta och sy den efter mina
mått, det kunde inte bli bättre!
Längtar!
 
Ungefär såhär.

Fast den ska gå lite nedanför rumpan med en lång dragkedja..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar