Portal

Blogg Topplista

söndag 9 mars 2014

Min sista dag på praktiken

Idag var min sista dag i hemtjänsten.
Det har varit så fruktansvärt roligt och gett mej så mycket.
Jag har aldrig under så kort period känt att jag utvecklats så mycket som jag gjort                                                    under min tid inom min praktik i hemtjänsten.

Så mycket kloka ord och värderingar, intressant historier och lärorika stunder som jag kommer att ta med mej.

Positiva underbara människor som jag fått lära känna i deras privata hemmiljö.
Ett samtal med en människa kan ge så sjukt mycket.
Höjer detta jobb upp till skyarna sen får man säga vad man vill om stressen i hemtjänsten men jag lämnar aldrig en vårdtagare missnöjd på något sätt.
Har fått spendera mina dagar tillsammans med min handledare som är ett exemplariskt exempel på hur man tar hand om sina vårdtagare på bästa sätt.
Att vara så brydd och medveten om vad var och en utifrån deras behov behöver och den kontakt hon har med sina vårdtagare är slående
Hon är en favorit i mångas ögon och en förebild i mina.
Ni hör ju, jag kunde inte fått det bättre!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar