Portal

Blogg Topplista

måndag 30 juni 2014

Rätt pinsamt ändå!

Vaknade i morse av att breven dumpades ner i brevlådan.
Yeey jag kanske har ett paket att hämta ut idag, var min tanke.
Icket, brevet var från försäkringskassan.
Deras beslut gällande min föräldrapenning i juli då dagis är stängt och jag ska vara hemma med Theo.
Läser beslutet och känner mej genast på krigsstigen
Ringer till försäkringskassan som har en kö på sammanlagt 20 min.
När jag väl kommer fram är jag inte munter och är beredd på att köra över dom med noter.
Killen jag pratar med säger att han inte förstår vad jag menar och att jag visst ska få pengar, det står ju att du ska få ut föräldrapenning i juli men i andra ord.
Jahaaaaaaaaja i andra ord!
Jag har alltså bara inte förstått brevet.
Snart 30 år gammal och förstår inte orden i ett brev, hur ska det då vara för dom som inte är så bra på svenska?
Dom kan väl skriva så man förstår och inte massa paragrafer hit och dit och använda ord som man aldrig hört förr.
My bad, tolkade allt fel och det är jag samtidigt jävligt glad över för utan pengar blev jag inte.

1 kommentar:

  1. Du är inte ensam. Myndigheter borde gå en kurs i att skriva på rätt sätt. Jag har stora problem ibland när jag läser protokoll och annat från myndigheter. Försäkringskassan som arbetar för människor borde skriva på ett enklare sätt. Jag tror det skulle korta deras telefonköer avsevärt.

    SvaraRadera