Portal

Blogg Topplista

söndag 19 oktober 2014

Döm inte

Att man inte ska döma andra människor har vi alla hört men ändå snackas det om varandra.
Alla är olika och om jag tänker efter så kan jag inte likna någon jag känner med den andra, utan alla är verkligen speciella på sitt vis.
Men det är ju det som är charmen.
Sen att döma någon för ett val någon har gjort eller så tycker jag är helt fel.
Du vet väl inte i vilken situation den personen var i just när
 hon/han gjorde det valet.
Sen kan man väl inte heller göra rätt alla gånger.
Varför gjorde du så? Hur kunde du ens tänka så?
Du är inte den personen så fundera i stället över ditt eget,
Ordspråket: "döm inte någon förrän du gått mil hans mockasiner" tycker jag verkligen är bra.
Alla har sin historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar