Portal

Blogg Topplista

lördag 26 november 2011

Riktigt pinsamt

Det är ju något som inte står rätt till. Jag kan verkligen inte komma ihåg hur personer ser ut. Jag hälsar på en och samma person flera gånger under en kväll.

Till en granne som bor på samma våning som oss, som kom upp med hissen sa jag: Nu hamnade du nog på fel våning tror jag. Han svarade något i stil med: Va? Näe det tror jag väl inte? Och kollade skumt på mej. Vilket jag förstår! Vad fan killen bor en dörr ifrån oss! Jag trodde han bodde en våning ovanför oss men jag hade blandat ihop honom med en annan kille eftersom jag tydligen inte ser skillnad på folk.

Hade jobbat tillsammans med en person i en halvtimme bara jag och hon i finland och 3 timmar senare sträcker jag fram handen och presenterar mej. Whats wrong?! Haha. Hon trodde ju att jag skämtade.

Detta händer dagligen att jag säger: Är inte det där....? Och vänner eller familj säger: Nej Natta det är inte hon/han.

Ska det vara så svårt att känna igen folk? Vissa har problem att komma ihåg namn vilket jag har jätte lätt för men just ansikten är inte min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar