Portal

Blogg Topplista

måndag 13 augusti 2012

RIP Majne Strandberg!

I morse 09.36 så tog min älskade mormor sitt sista andetag..

Hela min uppväxt har du funnits där för mej.
Min älskade mormor och vän som jag alltid vänt mej och anförtrott mej till.
När jag hade det kämpigt i mitt liv så var det hos dej jag fick bo, och därför fick du smeknamnet lillmamma av mej.
Du tog alltid emot mej med öppna armar och jag är så tacksam för tiden vi fick tillsammans.
Många tårar har runnit men jag vet att du har det bra nu och jag ser dej i Theo och vet att du alltid kommer finnas med oss.
Tack för alla ljusa minnen du lämnat.

Tack för Din alltid så
hjälpsamma hand
Så snar till hjälp, så ofta
den hann.
Tack för de tjänande
stegen Du gick
Tack för all ömhet vi såg i
Din blick
Du hade ett hjärta så
innerligt gott
Vi tacka Dig vill för allt
vad vi fått
Tack och farväl från oss
Dina kära
Vi vet att vi stodo Ditt
hjärta så nära.
Jag älskar dej! Vila i frid bästa mormor Majne Strandberg!