Portal

Blogg Topplista

måndag 1 oktober 2012

Lev och lär

Haha lager på lager av fluffiga täcken har jag och Nadja försökt få hennes
s t e n h å r d a säng här att bli aningen mjukare.
Hon ville testa på min vardag här så jag gav henne ett smakprov på nätterna då jag går upp var 3dje timme och gör en rad olika grejer som att ge Theo mat, byta blöja, pumpar mm.
Sammanlagt tar allt en timme och sen är det dags att bädda ner sig igen för att snabbt försöka få en blund innan man ska upp igen.
Imponerande hur fort man lär sig att ta hand om en liten bebis när man aldrig gjort förr.
Det är precis som att det ligger nånstans i bakhuvudet när man blivit mamma och det flyter på som man kanske var orolig över att det inte skulle
göra i början.
Är det nått man är osäker på är det bara att fråga sig fram och hitta
sina egna metoder.
Att vara mamma är det bästa!
 
 
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Vad jag längtar efter att få se dig som mamma. Och se fina Theo :) tur man kan följa dig på bloggen iaf. Vi saknar dig. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack gumman!! Saknar er också! Kram

    SvaraRadera